Szwajcaria



Szwajcaria- kraj położony wysoko w górach- Alpach, co uczyniło go, można powiedzieć trochę bardziej unikalnym od większości nacji. Widać ślady niemieckiej pracowitości oraz praktyczność, dzięki czemu budowle nie są drogie, a poddani pracują dla nas efektywniej. Szwajcarzy, jako jeden z krajów zachodnio-europejskich ma większość jednostek unikalnych, takich jak halabardnik, miecznik czy szaser. Szwajcarią dobrze się gra na każde zasady, ale nie jest na żadne wybitnie silna, może dlatego, że jest taka neutralna. Pojawia się jedynie w dodatku „Powrót na wojnę”.

Screeny:

Kliknij miniaturkę aby obejrzeć

Cossacks

Cossacks

Cossacks

Cossacks

Cossacks


Opis jednostek:

Halabardnik- odpowiednik pikiniera walczący zamiast piki halabardą. Szwajcarzy znani byli z tych fanatycznie oddanych żołnierzy, którzy na polu bitwy nie jeden raz lasem halabard powstrzymywali szarżę wrogiej kawalerii. W grze mają dobre współczynniki ataku, jednak są pozbawieni pancerzy. Podobnie jak europejscy pikinierzy mają szybki czas werbunku, a także mogą tworzyć formacje.
Miecznik- wyposażony w miecz żołnierz dodatkowo zakuty w stal, to jedna z najliczniejszych szwajcarskich rodzajów piechoty. Bardzo szybko się rekrutuje, ma sporą wytrzymałość, jednak atak ma słabszy niż, np. halabardnik. Przydaje się do szybkich ataków na początku gry, gdzie potrzebna jest przewaga liczebna, bądź do gier z artylerią, gdzie jego plusem jest odporność na kule wielolufek. Może tworzyć formacje wojskowe.
Arkebuzer- strzelec wyposażony w arkebuz. Mimo słabszego strzału jest wyjątkowo wytrzymały, co czyni go dobrym żołnierzem do walki na krótką odległość, podobnie jak snajperzy XVIII stulecia- strzelec szkocki, szaser francuski czy pandur austriacki. Brak mu pancerza uodparniającego go na ostrzał artylerii. Podstawowa jednostka do gier na 20 minut pokoju bez artylerii i bez ataszatu dyplomatycznego.
Oficer XVII oraz XVIII- wyższy rangą żołnierz, który dowodzi na polu bitwy prowadzoną przez siebie formacją wojskową. Potrzebuje regularnej zapłaty. Przy braku złota oddział jest rozwiązywany, ale oficer nadal może walczyć.
Dobosz XVII oraz XVIII wieczny- żołnierz, którego jedyne zadanie na polu bitwy to zagrzewanie do walki i utrzymywanie wysokiego morale w swojej formacji wojskowej.Ponadto ma największy zasięg widzenia i stosuje się go do odkrywania mapy na początku gry.
Ksiądz- kapłan leczący rannych na polu bitwy.
Pikinier XVIII wieczny- podstawowa jednostka piechoty osiemnastego wieku. Bardzo szybko się rekrutuje. Jego atak i obrona jest na niskim poziomie, a modernizacje bardzo drogie co powoduje, że pikinierzy są stosowani jedynie do osłony muszkieterów przed konnicą i strzelcami wroga.
Muszkieter XVIII wieczny- trzon piechoty XVIII wieku, doskonale strzela, ma duży zasięg oraz sporą siłę ognia. Dodatkowo może się bronić w przypadku gdy dojdzie do walki w zwarciu wykorzystując przy tym swój bagnet. Trudno sobie wyobrazić dłuższe gry bez tej jednostki. Dużym minusem jest brak pancerza.
Szaser- szwajcarski grenadier obdarzony niezwykle celnym okiem oraz wytrzymałością. Jednak mający zasięg jak zwyczajny europejski grenadier. Może burzyć budynki przeciwnika wykorzystując do tego granaty. Brak mu pancerza. Idealny wybór do gier z artylerią i długim pt.
Grenadier- piechur wyposażony w karabin z bagnetem. Ma krótszy zasięg ognia od muszkietera, przez co jest od niego słabszy w otwartym polu. Jednak prawdziwą zaletą tego żołnierza jest możliwość obsypania przez niego budynku wroga granatami. Niestety jak większość piechoty XVIII wiecznej jest podatny na atak wielolufowych dział. Może tworzyć formację. Niestety w niektórych wersjach gry jest bug związany z brakiem możliwości oddania strzału przez grenadierów będących w formacji.
Rycerz- jeździec konny, stanowiący elitę kawalerii w XVII wieku. Ciężko opancerzony i mający dobry atak. Wgniata w ziemię większość jednostek sobie ówczesnych. Niestety w XVIII wieku po upowszechnieniu broni palnej rycerz stracił swą zabójczą skuteczność.
Dragon XVII wieczny- strzelec konny o bardzo dobrej skuteczności i zasięgu, niestety szybkostrzelność pozostawia wiele do życzenia, podobnie jak czas jego rekrutacji. Dragona tego typu nie najmuje się na żadne zasady, poza grami dla zabawy.
Kirasjer- elitarny kawalerzysta. Bez niego trudno sobie wyobrazić jakiekolwiek walki na pt z artylerią. Niesłychanie skuteczny w ataku, bardzo pewny w obronie. Zdecydowanie najlepsza jednostka konna XVIII wieku.
Konny szaser- uzbrojony w szablę kawalerzysta to członek lekkiej jazdy szwajcarskiej XVIII stulecia. Idealny do ataków na tyły wroga i wybijania kompani strzelców pozbawionych wsparcia halabardników lub pikinierów. W grze wykorzystujemy te jednostkę do gier na miliony oraz 5000 20pt bez najemników i artylerii.
Dragon XVIII wieczny- łączący ze sobą wszystko co najlepsze w jednostce strzelającej: zasięg, siłę ognia oraz szybkostrzelność, te czynniki składają się na naprawdę zabójczą broń w rękach doświadczonego stratega. Niestety jak wszystkie jednostki strzelców konnych czas jego rekrutacji jest dość długi.
line

Logowanie

Kto przegląda

W tej chwili stronę przegląda 0 użytkowników i 7 gości.