Saksonia



Saksonia- raj położony we wschodnich Niemczech. Podobny do innych państewek Niemieckich: pracowici i wydajni chłopi, niezwykle zdyscyplinowani i silni żołnierze. Te cechy także charakteryzują Sasów, czyniąc ich „Power” nacją, zwłaszcza na 30 minut pokoju z artylerią. Ich siła wojskowa wzrasta wyraźnie dopiero w XVIII wieku. Wiek wcześniej są przeciętną nacją, dlatego gry z zerowym czasem pokoju czy 10 minutami spokojnej rozbudowy Sasi nie są dobrym pomysłem do pojedynku, zwłaszcza jeżeli przeciwnik bierze Turcję, Polskę czy Ukrainę. W XVIII wieku Sasi posiadają niezwykle silnych muszkieterów, którzy stanowią elitarną jednostkę tego państwa, oraz licznych i skutecznych grenadierów, którzy zwłaszcza na 30 minut pokoju są trudni do pokonania.

Screeny:

Kliknij miniaturkę aby obejrzeć

Cossacks

Cossacks

Cossacks

Cossacks

Cossacks


Opis jednostek:

Pikinier- ciężkozbrojny żołnierz stanowiący trzon armii saskiej. Świetny do obrony przed wrogą kawalerią. Odporny na ostrzał z działek wielolufowych, co czyni go doskonałą jednostką na prawie każde zasady. Może tworzyć formacje wojskowe: 15,36,72,120 oraz 196-osobowe.
Muszkieter XVII wieczny- uzbrojony w muszkiet, słabo opancerzony żołnierz. Krótki zasięg jest rekompensowany dość dużą siłą ognia. Jednak jedynie na 20pt opłaca się jego rekrutację, ponieważ najem trwa zbyt długo. Podobnie jak większość piechoty może tworzyć formacje.
Oficer XVII oraz XVIII- wyższy rangą żołnierz, który dowodzi na polu bitwy prowadzoną przez siebie formacją wojskową. Potrzebuje regularnej zapłaty. Przy braku złota oddział jest rozwiązywany, ale oficer nadal może walczyć.
Dobosz XVII oraz XVIII wieczny- żołnierz, którego jedyne zadanie na polu bitwy to zagrzewanie do walki i utrzymywanie wysokiego morale w swojej formacji wojskowej.Ponadto ma największy zasięg widzenia i stosuje się go do odkrywania mapy na początku gry.
Ksiądz- kapłan leczący rannych na polu bitwy.
Pikinier XVIII wieczny- podstawowa jednostka piechoty osiemnastego wieku. Bardzo szybko się rekrutuje. Jego atak i obrona jest na niskim poziomie, a modernizacje bardzo drogie co powoduje, że pikinierzy są stosowani jedynie do osłony muszkieterów przed konnicą i strzelcami wroga.
Muszkieter XVIII wieczny- elita piechoty Saskiej, niezwykle silny, strzelający nadzwyczaj celnie i szybko, z bardzo dobrym zasięgiem. Niestety te wszystkie zalety niweczy długi czas werbunku, który w porównaniu z innymi czasami najmowania muszkieterów, jest po prostu ogromny. Dlatego zamiast czekać na zrekrutowanie jednego muszkietera wolimy w tym czasie wyszkolić około 5-6 grenadierów.
Grenadier saski- najszybciej rekrutujący się żołnierz strzelający XVIII wieku w Europie. Ma niesamowite parametry i siłę, wytrzymałość oraz możliwość burzenia budynków. Jednak wobec tych plusów mają poważny minus- zasięg strzału. Grenadierzy muszą bardzo zbliżyć się do wroga aby go razić ogniem. Ich zaletą w takich przypadkach jest ogromna przewaga liczebna. Przy dobrej ochronie pikinierami grenadierzy mają szansę pokonać obcych muszkieterów. Najgroźniejszym ich przeciwnikiem na polu bitwy to dragoni, którzy z bezpiecznej odległości potrafią zdziesiątkować nacierających żołnierzy. Podobnie jak grenadierzy innych nacji w formacji mają buga, który uniemożliwia strzelanie, dlatego nie warto ich wiązać w oddziały.
Kawalerzysta Saski (Cavalry Guard)- jeden z najlepszych jeźdźców. Zdecydowanie na głowę bije wszystkich rycerzy z zachodniej części Europy. Niebywale wytrzymały oraz posiadający niesamowite umiejętności walki wręcz. Niestety długi czas rekrutacji czyni go niezbyt licznym na polach bitew, a wraz z rozwojem broni palnej, całkowicie bezużytecznym.
Rycerz- jeździec konny, stanowiący elitę kawalerii w XVII wieku. Ciężko opancerzony i mający dobry atak. Wgniata w ziemię większość jednostek sobie ówczesnych. Niestety w XVIII wieku po upowszechnieniu broni palnej rycerz stracił swą zabójczą skuteczność.
Dragon XVII wieczny- strzelec konny o bardzo dobrej skuteczności i zasięgu, niestety szybkostrzelność pozostawia wiele do życzenia, podobnie jak czas jego rekrutacji. Dragona tego typu nie najmuje się na żadne zasady, poza grami dla zabawy.
Kirasjer- elitarny kawalerzysta. Bez niego trudno sobie wyobrazić jakiekolwiek walki na pt z artylerią. Niesłychanie skuteczny w ataku, bardzo pewny w obronie. Zdecydowanie najlepsza jednostka konna XVIII wieku.
Huzar- jednostka lekkiej kawalerii o niezwyklej szybkości. Stanowi o sile armii zazwyczaj na zasady 20pt bez artylerii oraz ataszatu dyplomatycznego. Wspaniale nadaje się do niszczenia gospodarki wroga i atakowania pozostawionych bez osłony strzelców. Niestety brak ciężkich pancerzy czyni go podatnym na wrogą artylerię oraz pikinierów.
Dragon XVIII wieczny- łączący ze sobą wszystko co najlepsze w jednostce strzelającej: zasięg, siłę ognia oraz szybkostrzelność, te czynniki składają się na naprawdę zabójczą broń w rękach doświadczonego stratega. Niestety jak wszystkie jednostki strzelców konnych czas jego rekrutacji jest dość długi.
line

Logowanie

Kto przegląda

W tej chwili stronę przegląda 0 użytkowników i 2 gości.