Prusy



Prusy- państwo we wschodnich Niemczech, znane z wojskowego drylu i dyscypliny. Ma to przełożenie w grze, gdzie Prusacy to jeden z najlepszych narodów. Wydajni i ciężko pracujący chłopi, zdyscyplinowana i silna piechota oraz liczna konnica, są trzonem Prus, zwłaszcza w XVIII wieku. W XVII stuleciu Prusacy są przeciętni, więc nie jest to nacja do gier z krótkimi okresami pokoju. Im dłuższe gry tym lepiej. Najbardziej optymalne zasady dla tej na nacji to miliony 10 minut pokoju oraz 30 minut pokoju z artylerią, gdzie obok Danii są najsilniejszym wyborem do gry w Kozaków, dlatego Prusy są tak zwane: „Power” nacją.

Screeny:

Kliknij miniaturkę aby obejrzeć

Cossacks

Cossacks

Cossacks

Cossacks

Cossacks


Opis jednostek:

Pikinier- ciężkozbrojny żołnierz stanowiący trzon armii pruskiej. Świetny do obrony przed wrogą kawalerią. Odporny na ostrzał z działek wielolufowych, co czyni go doskonałą jednostką na prawie każde zasady. Może tworzyć formacje wojskowe: 15,36,72,120 oraz 196-osobowe.
Muszkieter XVII wieczny- uzbrojony w muszkiet, słabo opancerzony żołnierz. Krótki zasięg jest rekompensowany dość dużą siłą ognia. Jednak jedynie na 20pt opłaca się jego rekrutację, ponieważ najem trwa zbyt długo. Podobnie jak większość piechoty może tworzyć formacje.
Oficer XVII oraz XVIII- wyższy rangą żołnierz, który dowodzi na polu bitwy prowadzoną przez siebie formacją wojskową. Potrzebuje regularnej zapłaty. Przy braku złota oddział jest rozwiązywany, ale oficer nadal może walczyć.
Dobosz XVII oraz XVIII wieczny- żołnierz, którego jedyne zadanie na polu bitwy to zagrzewanie do walki i utrzymywanie wysokiego morale w swojej formacji wojskowej.Ponadto ma największy zasięg widzenia i stosuje się go do odkrywania mapy na początku gry.
Ksiądz- kapłan leczący rannych na polu bitwy.
Pikinier XVIII wieczny- podstawowa jednostka piechoty osiemnastego wieku. Bardzo szybko się rekrutuje. Jego atak i obrona jest na niskim poziomie, a modernizacje bardzo drogie co powoduje, że pikinierzy są stosowani jedynie do osłony muszkieterów przed konnicą i strzelcami wroga.
Muszkieter XVIII wieczny- jeden z najlepszych żołnierzy XVIII wiecznej Europy. Siłą ognia ustępuje jedynie duńskim muszkieterom, chociaż w walce wręcz jest o wiele od nich skuteczniejszy. Ten żołnierz idealnie nadaje się do gier na długie okresy pokoju i miliony. Jego cena rekrutacji jest spora, ale opłaca się. Kompania muszkieterów potrafi zmasakrować cały oddział kawalerii. Brak pancerza czyni go nieodpornym na ostrzał z wielolufek.
Grenadier- piechur wyposażony w karabin z bagnetem. Ma krótszy zasięg ognia od muszkietera, przez co jest od niego słabszy w otwartym polu. Jednak prawdziwą zaletą tego żołnierza jest możliwość obsypania przez niego budynku wroga granatami. Niestety jak większość piechoty XVIII wiecznej jest podatny na atak wielolufowych dział. Może tworzyć formację. Niestety w niektórych wersjach gry jest bug związany z brakiem możliwości oddania strzału przez grenadierów będących w formacji.
Rycerz- jeździec konny, stanowiący elitę kawalerii w XVII wieku. Ciężko opancerzony i mający dobry atak. Wgniata w ziemię większość jednostek sobie ówczesnych. Niestety w XVIII wieku po upowszechnieniu broni palnej rycerz stracił swą zabójczą skuteczność.
Dragon XVII wieczny- strzelec konny o bardzo dobrej skuteczności i zasięgu, niestety szybkostrzelność pozostawia wiele do życzenia, podobnie jak czas jego rekrutacji. Dragona tego typu nie najmuje się na żadne zasady, poza grami dla zabawy.
Kirasjer- elitarny kawalerzysta. Bez niego trudno sobie wyobrazić jakiekolwiek walki na pt z artylerią. Niesłychanie skuteczny w ataku, bardzo pewny w obronie. Zdecydowanie najlepsza jednostka konna XVIII wieku.
Huzar- pruski konny, członek elity jazdy lekkiej tego kraju. Bardzo szybki czas rekrutacji jednak wpływa na jakość tego jeźdźca. Ma mniej punktów wytrzymałości oraz słabszy atak. Jednak ilość huzarów rekompensuje braki w tych kwestiach. Najczęściej huzarów rekrutuje się na 20 minut pokoju bez ataszatu i artylerii oraz miliony.
Dragon XVIII wieczny- łączący ze sobą wszystko co najlepsze w jednostce strzelającej: zasięg, siłę ognia oraz szybkostrzelność, te czynniki składają się na naprawdę zabójczą broń w rękach doświadczonego stratega. Niestety jak wszystkie jednostki strzelców konnych czas jego rekrutacji jest dość długi.
line

Logowanie

Kto przegląda

W tej chwili stronę przegląda 0 użytkowników i 0 gości.