Piemont



Piemont- kraj położony w północnej Italii jest typowo południową nacją, charakteryzującą się drogimi magazynami, przez co ich rozmieszczenie trzeba mądrze rozplanować. Przez ten mankament Piemont, w porównaniu z innymi krajami Europy Zachodniej traci w gospodarce przy wiele dłuższych grach. Piemontczycy są przeciętnym narodem, totalnie niczym nie wyróżniającymi się spośród państw europejskich, jeśli chodzi o jednostki wojskowe. Unikalną jednostką jest „Padre” leczący o wiele efektywniej niż pozostali europejscy duchowni.

Screeny:

Kliknij miniaturkę aby obejrzeć

Cossacks

Cossacks

Cossacks

Cossacks

Cossacks


Opis jednostek:

Pikinier- ciężkozbrojny żołnierz stanowiący trzon armii Piemontu. Świetny do obrony przed wrogą kawalerią. Odporny na ostrzał z działek wielolufowych, co czyni go doskonałą jednostką na prawie każde zasady. Może tworzyć formacje wojskowe: 15,36,72,120 oraz 196-osobowe.
Muszkieter XVII wieczny- uzbrojony w muszkiet, słabo opancerzony żołnierz. Krótki zasięg jest rekompensowany dość dużą siłą ognia. Jednak jedynie na 20pt opłaca się jego rekrutację, ponieważ najem trwa zbyt długo. Podobnie jak większość piechoty może tworzyć formacje.
Oficer XVII oraz XVIII- wyższy rangą żołnierz, który dowodzi na polu bitwy prowadzoną przez siebie formacją wojskową. Potrzebuje regularnej zapłaty. Przy braku złota oddział jest rozwiązywany, ale oficer nadal może walczyć.
Dobosz XVII oraz XVIII wieczny- żołnierz, którego jedyne zadanie na polu bitwy to zagrzewanie do walki i utrzymywanie wysokiego morale w swojej formacji wojskowej.Ponadto ma największy zasięg widzenia i stosuje się go do odkrywania mapy na początku gry.
Ksiądz- Włochy były znane z religijności, na ich terenie powstały największe zakony. Takim właśnie zakonnikiem jest „Padre”, który leczy żołnierzy na polu bitwy o wiele lepiej niż zwykły ksiądz europejski, każdorazowo przywraca 10 punktów wytrzymałości, gdy przeciętny 5.
Pikinier XVIII wieczny- podstawowa jednostka piechoty osiemnastego wieku. Bardzo szybko się rekrutuje. Jego atak i obrona jest na niskim poziomie, a modernizacje bardzo drogie co powoduje, że pikinierzy są stosowani jedynie do osłony muszkieterów przed konnicą i strzelcami wroga.
Muszkieter XVIII wieczny- trzon piechoty XVIII wieku, doskonale strzela, ma duży zasięg oraz sporą siłę ognia. Dodatkowo może się bronić w przypadku gdy dojdzie do walki w zwarciu wykorzystując przy tym swój bagnet. Trudno sobie wyobrazić dłuższe gry bez tej jednostki. Dużym minusem jest brak pancerza.
Grenadier- piechur wyposażony w karabin z bagnetem. Ma krótszy zasięg ognia od muszkietera, przez co jest od niego słabszy w otwartym polu. Jednak prawdziwą zaletą tego żołnierza jest możliwość obsypania przez niego budynku wroga granatami. Niestety jak większość piechoty XVIII wiecznej jest podatny na atak wielolufowych dział. Może tworzyć formację. Niestety w niektórych wersjach gry jest bug związany z brakiem możliwości oddania strzału przez grenadierów będących w formacji.
Rycerz- jeździec konny, stanowiący elitę kawalerii w XVII wieku. Ciężko opancerzony i mający dobry atak. Wgniata w ziemię większość jednostek sobie ówczesnych. Niestety w XVIII wieku po upowszechnieniu broni palnej rycerz stracił swą zabójczą skuteczność.
Dragon XVII wieczny- strzelec konny o bardzo dobrej skuteczności i zasięgu, niestety szybkostrzelność pozostawia wiele do życzenia, podobnie jak czas jego rekrutacji. Dragona tego typu nie najmuje się na żadne zasady, poza grami dla zabawy.
Kirasjer- elitarny kawalerzysta. Bez niego trudno sobie wyobrazić jakiekolwiek walki na pt z artylerią. Niesłychanie skuteczny w ataku, bardzo pewny w obronie. Zdecydowanie najlepsza jednostka konna XVIII wieku.
Huzar- jednostka lekkiej kawalerii o niezwyklej szybkości. Stanowi o sile armii zazwyczaj na zasady 20pt bez artylerii oraz ataszatu dyplomatycznego. Wspaniale nadaje się do niszczenia gospodarki wroga i atakowania pozostawionych bez osłony strzelców. Niestety brak ciężkich pancerzy czyni go podatnym na wrogą artylerię oraz pikinierów.
Dragon XVIII wieczny- łączący ze sobą wszystko co najlepsze w jednostce strzelającej: zasięg, siłę ognia oraz szybkostrzelność, te czynniki składają się na naprawdę zabójczą broń w rękach doświadczonego stratega. Niestety jak wszystkie jednostki strzelców konnych czas jego rekrutacji jest dość długi.
line

Logowanie

Kto przegląda

W tej chwili stronę przegląda 0 użytkowników i 0 gości.