Kozacy - Jednostki piechoty

Piechota to podstawowa jednostka w armii każdego dowódcy. Jej siła i liczebność decyduje w dużej mierze o wyniku bitwy. Każda nacja ma swoje unikalne jednostki piechoty, które charakteryzują się indywidualnymi cechami. W poniższym zestawieniu figurują wszystkie dostępne jednostki - wraz z opisem i danymi "technicznymi", takimi jak koszty produkcji lub siła ataku oraz czas produkcji.
Sprawdź i oceń które jednostki są opłacalne i silne, a które służą tylko jako typowe mięso armatnie.



Pikeman, (pikinier) 17 Wiek - Austria, Holandia, Piemont, Portugalia, Saksonia, Hiszpania, Szwecja, Wenecja
Podstawowa jednostka piechoty, szczególnie w XVII w. Są tani i szybko się najmują. Ich ulepszanie nie jest zbyt kosztowne. Jednostka ta nosi pancerz.

Czas budowania

150

Życie

95

Koszt


Jedzenie 25 Żelazo 20

Atak


Atak-Pika 8

Obrona

Obrona-Pika 2 Obrona-Miecz 2 Obrona-Strzała 1 Obrona-Strzał 5 Obrona-Kula armatnia 7 Obrona-Strzał z winogrona 255



Spearmen (Włócznik) - Rosja
Rosyjski odpowiednik pikiniera. Bardzo silna jednostka.

Czas budowania

180

Życie

100

Koszt


Jedzenie 55 Żelazo 15

Atak


Atak-Pika 9

Obrona

Obrona-Pika 2 Obrona-Miecz 1 Obrona-Strzała 1 Obrona-Strzał 4 Obrona-Kula armatnia 4 Obrona-Strzał z winogrona 150

Ottoman Pikeman - Turcja, Algieria
Podstawowa jednostka piechoty, szczególnie w XVII w. Są tani i szybko się najmują. Ich ulepszanie nie jest zbyt kosztowne. Jednostka ta jest słabiej opancerzona od swojego europejskiego odpowiednika.

Czas budowania

150

Życie

100

Koszt


Jedzenie 55 Żelazo 2

Atak

Atak-Pika 9

Roundshiers - Austria
Austriacy używali jeszcze w XVII wieku żołnierzy uzbrojonych w miecze i tarcze. Ich zaletą jest szybki czas najmowania i dobry pancerz.

Czas budowania

125

Życie

100

Koszt


Jedzenie 25 Żelazo 19

Atak


Atak-Miecz 6

Obrona

Obrona-Pika 1 Obrona-Miecz 3 Obrona-Strzała 4 Obrona-Strzał 5 Obrona-Kula armatnia 100 Obrona-Strzał z winogrona 255

Turkish Light Infantryman - Turcja
Bardzo tania jednostka bojowa. W krótkim czasie można nająć bardzo dużą armię. Ich siła tkwi w ilości.

Czas budowania

50

Życie

55

Koszt


Jedzenie 35 Żelazo 1

Atak


Atak-Miecz 6

Drummer (dobosz), 18 Wiek - Austria, Francja, Holandia, Piemont, Polska, Portugalia, Prusy, Rosja, Saksonia, Hiszpania, Szwecja, Wenecja
Wspiera moralnie oddział wojska. Jest nie zbędny do stworzenia formacji. Nie walczy.

Czas budowania

150

Życie

100

Koszt


Jedzenie 50

Officer, 17 Wiek - Austria, Francja, Holandia, Piemont, Polska, Portugalia, Prusy, Saksonia, Hiszpania, Szwecja, Wenecja
Oficer dowodzi oddziałem złożonym z 15,36,72,120 lub 196 żołnierzy i dobosza. Wszystkie jednostki znajdujące się w oddziale dostają dodatkowy bonus do ataku i obrony.

Czas budowania

150

Życie

150

Koszt


Jedzenie 60 Żelazo 50 Złoto 200

Utrzymanie

0.012

Atak


Atak-Pika 150

Algerian Archer - Algieria
Najtańsza i najszybciej najmująca się jednostka. Łucznicy ostrzeliwują wrogów na niewielką odległość. Mają też możliwosć niszczenia budowli wystrzeliwując płonące strzały.

Czas budowania

25

Życie

30

Koszt


Jedzenie 10 Drewno 2

Atak


Atak-Strzała 150 Atak-Ognista strzała 199

Musketeer, 17 Wiek - Anglia, Portugalia, Prusy, Szwecja, Wenecja
Ze względu na długi czas budowy, muszkieterzy nie byli podstawową jednostką w XVII w. Jednak duży odział potrafi wystrzelać do nogi nacierających wrogów. Z tego powodu są podstawową jednostką na dłuższe PT.

Czas budowania

400

Życie

50

Koszt


Jedzenie 45 Żelazo 10 Złoto 6

Atak


Atak-Strzał 9

Musketeer, 18 Wiek - Saksonia
Muszkieterzy z XVII wieku stali się podstawą większości armii. Zwiększyła się ich siła ognia, a do tego doszła umiejętność walki na bagnety.

Czas budowania

950

Życie

100

Koszt


Jedzenie 40 Żelazo 45 Złoto 45

Atak


Atak-Strzał 22

Strelets (Strzelec) - Rosja
Rosyjska wersja muszkietera. Duży odział potrafi wystrzelać do nogi nacierajšcych wrogów. Najmuja się szybciej od klasycznych muszkieterów.

Czas budowania

468

Życie

85

Koszt


Jedzenie 60 Żelazo 15 Złoto 5

Atak


Atak-Strzał 11

Pandurs - Austria
Pandurzy byli jednostką muszkieterów wyćwiczoną w celnym strzelaniu. Ich głównym zadaniem była likwidacja oficerów przeciwnika.

Czas budowania

300

Życie

85

Koszt


Jedzenie 25 Żelazo 5

Atak


Atak-Strzał 18

Highlanders - Anglia
Szkocki góral walczy w armii angielskiej od XVIII wieku. Jest świetnym strzelcem, a jego muszkiet ma dużą siłę rażenia. Niestety nie walczy na bagnety.

Czas budowania

250

Życie

100

Koszt


Jedzenie 50 Żelazo 7

Atak


Atak-Strzał 17

Chasseur - France
Strzelcy ci wystawiani byli w pierwszej linii, ze względu na dużą siłę ognia ich muszkietów. Dostępni w XVIII wieku.

Czas budowania

300

Życie

85

Koszt


Jedzenie 58 Żelazo 7

Atak


Atak-Strzał 20

Janissary - Turcja
Podstawowa jednostka strzelecka w Turcji. Jej siła tkwi w dużej liczebności.

Czas budowania

400

Życie

55

Koszt


Jedzenie 45 Żelazo 3

Atak


Atak-Strzał 12

Serdiuk - Ukraina
Jednostki te mają bardzo dużą siłę rażenia. Jest to jedyna ukraińska jednostka piesza.

Czas budowania

600

Życie

85

Koszt


Jedzenie 75 Żelazo 15 Złoto 3

Atak


Atak-Strzał 10

Grenadier - Austria, Francja, Holandia, Piemont, Polska, Portugalia, Prusy, Rosja, Hiszpania, Szwecja, Wenecja
Grenadierzy są bardzo wszechstronną jednostką. Strzelają z muszkietów, walczą na bagnety i granatami niszczą mury i budynki przeciwnika. Są jednak drożsi od muszkieterów.

line

Logowanie

Kto przegląda

W tej chwili stronę przegląda 0 użytkowników i 0 gości.

Czas budowania

200

Życie

100

Koszt


Jedzenie 90 Złoto 85

Atak


Atak-Strzał 12 Atak-Pika 22 Atak-Kula armatnia 110