Francja



Francja- kraj podobny do większości państw Europy Zachodniej. Stosunkowo tanie koszty budowy i modernizacji jednostek, powoduje że ta nacja jest jednym z lepszych wyborów do gry, chociaż na krótkie okresy pokoju sobie słabiej radzi. Dzięki jednostce pieszej, tak zwanej, "szaser" (Chasseur), która stanowi elitę strzelecką armii francuskiej, ta nacja zaliczana jest do słabszych "Power" nacji. Francję nie wyróżnia nic specjalnego poza tym od innych europejczyków, no może poza najmniej zajmującymi miejsca domkami, które są idealne do obrony w czasie walk ulicznych, bo można łatwo wtedy spalić nacierającego przeciwnika, samemu nie ponosząc większych strat. Jednak ta taktyka jest powszechnie uznawana za niehonorową.

Screeny:

Kliknij miniaturkę aby obejrzeć

Cossacks

Cossacks

Cossacks

Cossacks

Cossacks


Opis jednostek:

Pikinier- ciężkozbrojny żołnierz stanowiący trzon armii francuskiej. Świetny do obrony przed wrogą kawalerią. Odporny na ostrzał z działek wielolufowych, co czyni go doskonałą jednostką na prawie każde zasady. Może tworzyć formacje wojskowe: 15,36,72,120 oraz 196-osobowe.
Muszkieter XVII wieczny- uzbrojony w muszkiet, słabo opancerzony żołnierz. Krótki zasięg jest rekompensowany dość dużą siłą ognia. Jednak jedynie na 20pt opłaca się jego rekrutację, ponieważ najem trwa zbyt długo. Podobnie jak większość piechoty może tworzyć formacje.
Oficer XVII oraz XVIII- wyższy rangą żołnierz, który dowodzi na polu bitwy prowadzoną przez siebie formacją wojskową. Potrzebuje regularnej zapłaty. Przy braku złota oddział jest rozwiązywany, ale oficer nadal może walczyć.
Dobosz XVII oraz XVIII wieczny- żołnierz, którego jedyne zadanie na polu bitwy to zagrzewanie do walki i utrzymywanie wysokiego morale w swojej formacji wojskowej.Ponadto ma największy zasięg widzenia i stosuje się go do odkrywania mapy na początku gry.
Ksiądz- kapłan leczący rannych na polu bitwy.
Pikinier XVIII wieczny- podstawowa jednostka piechoty osiemnastego wieku. Bardzo szybko się rekrutuje. Jego atak i obrona jest na niskim poziomie, a modernizacje bardzo drogie co powoduje, że pikinierzy są stosowani jedynie do osłony muszkieterów przed konnicą i strzelcami wroga.
Muszkieter XVIII wieczny- trzon piechoty XVIII wieku, doskonale strzela, ma duży zasięg oraz sporą siłę ognia. Dodatkowo może się bronić w przypadku gdy dojdzie do walki w zwarciu wykorzystując przy tym swój bagnet. Trudno sobie wyobrazić dłuższe gry bez tej jednostki. Dużym minusem jest brak pancerza.
Grenadier- piechur wyposażony w karabin z bagnetem. Ma krótszy zasięg ognia od muszkietera, przez co jest od niego słabszy w otwartym polu. Jednak prawdziwą zaletą tego żołnierza jest możliwość obsypania przez niego budynku wroga granatami. Niestety jak większość piechoty XVIII wiecznej jest podatny na atak wielolufowych dział. Może tworzyć formację. Niestety w niektórych wersjach gry jest bug związany z brakiem możliwości oddania strzału przez grenadierów będących w formacji.
Szaser- inaczej strzelec pieszy, czy w wersji angielskiej "chasseur". Żołnierz piechoty francuskiej okresu XVIII stulecia. Doskonale i szybko strzela, jednak zasięg jego broni pozostawia wiele do życzenia. Ten piechociarz sprawdza się w walce na gry z długim okresem pokoju oraz na rozgrywki z artylerią. Jego rekrutacja trwa trochę dłużej niż przeciętnego muszkietera xVIII wieku.
Rycerz- jeździec konny, stanowiący elitę kawalerii w XVII wieku. Ciężko opancerzony i mający dobry atak. Wgniata w ziemię większość jednostek sobie ówczesnych. Niestety w XVIII wieku po upowszechnieniu broni palnej rycerz stracił swą zabójczą skuteczność.
Królewski muszkieter- elitarny żołnierz gwardii przybocznej króla francuskiego. Niezwykle celnie potrafi strzelać i to ze znacznej odległości, jednak przeładowanie jego muszkietu trwa sporo czasu, nawet po przeprowadzeniu modernizacji szybkostrzelności w uniwersytecie. Czas rekrutacji tego konnego jest najdłuższy spośród wszystkich jednostek w grze, przez co nikt nie używa królewskiego muszkietera w trakcie rozgrywki na multiplayer.
Dragon XVII wieczny- strzelec konny o bardzo dobrej skuteczności i zasięgu, niestety szybkostrzelność pozostawia wiele do życzenia, podobnie jak czas jego rekrutacji. Dragona tego typu nie najmuje się na żadne zasady, poza grami dla zabawy.
Kirasjer- elitarny kawalerzysta. Bez niego trudno sobie wyobrazić jakiekolwiek walki na pt z artylerią. Niesłychanie skuteczny w ataku, bardzo pewny w obronie. Zdecydowanie najlepsza jednostka konna XVIII wieku.
Huzar- jednostka lekkiej kawalerii o niezwyklej szybkości. Stanowi o sile armii zazwyczaj na zasady 20pt bez artylerii oraz ataszatu dyplomatycznego. Wspaniale nadaje się do niszczenia gospodarki wroga i atakowania pozostawionych bez osłony strzelców. Niestety brak ciężkich pancerzy czyni go podatnym na wrogą artylerię oraz pikinierów.
Dragon XVIII wieczny- francuski dragon to najszybciej rekrutujący się żołnierz spośród wszystkich tego typu konnych w grze. Jednak coś za coś. Ucierpiała siła strzału oraz wytrzymałość, choć szybkostrzelność i zasięg pozostał ten sam. W starciu z innymi dragonami europejskimi jest bez szans, ale doskonale sobie radzi przeciwko piechocie, którą potrafi zdziesiątkować z dystansu. Dragonów robi się czasami w grach na 20 minut pokoju bez ataszatu dyplomatycznego i bez artylerii. Ogólnie niezbyt często wykorzystywana jednostka w grze.
line

Logowanie

Kto przegląda

W tej chwili stronę przegląda 0 użytkowników i 7 gości.