Dania



Dania- kraj położony na północy Europy, gdzie klimat jest surowy a ludzie tam mieszkający są twardzi. Dlatego Duńczycy są jedną z najlepszych nacji dostępnych w Kozakach, ale tylko w dwóch częściach- w Sztuce Wojny (Art of War) oraz Powrót na Wojnę (Back to War). Kraj ten jest często wybierany do gry na dłuższe okresy pokoju lub na miliony. Ich wielką siłą jest muszkieter XVIII wieczny, który posiada największą siłę strzału spośród wszystkich jednostek w grze, dzięki niemu Dania to tak zwana "Power" nacja. Pod względem modernizacji wojskowych ten kraj skandynawski jest podobny do państw niemieckich. Jednym z mankamentów Skandynawów jest niezbyt liczna konnica (wysokie ceny stajen). Na morzu Dania się niczym nie wyróżnia, jest podobna do większości państw w grze.

Screeny:

Kliknij miniaturkę aby obejrzeć

Cossacks

Cossacks

Cossacks

Cossacks

Cossacks


Opis jednostek:

Pikinier- ciężkozbrojny żołnierz stanowiący trzon armii duńskiej. Świetny do obrony przed wrogą kawalerią. Odporny na ostrzał z działek wielolufowych, co czyni go doskonałą jednostką na prawie każde zasady. Może tworzyć formacje wojskowe: 15,36,72,120 oraz 196-osobowe.
Muszkieter XVII wieczny- uzbrojony w muszkiet, słabo opancerzony żołnierz. Krótki zasięg jest rekompensowany dość dużą siłą ognia. Jednak jedynie na 20pt opłaca się jego rekrutację, ponieważ najem trwa zbyt długo. Podobnie jak większość piechoty może tworzyć formacje.
Oficer XVII oraz XVIII- wyższy rangą żołnierz, który dowodzi na polu bitwy prowadzoną przez siebie formacją wojskową. Potrzebuje regularnej zapłaty. Przy braku złota oddział jest rozwiązywany, ale oficer nadal może walczyć.
Dobosz XVII oraz XVIII wieczny- żołnierz, którego jedyne zadanie na polu bitwy to zagrzewanie do walki i utrzymywanie wysokiego morale w swojej formacji wojskowej.Ponadto ma największy zasięg widzenia i stosuje się go do odkrywania mapy na początku gry.
Ksiądz- kapłan leczący rannych na polu bitwy.
Pikinier XVIII wieczny- podstawowa jednostka piechoty osiemnastego wieku. Bardzo szybko się rekrutuje. Jego atak i obrona jest na niskim poziomie, a modernizacje bardzo drogie co powoduje, że pikinierzy są stosowani jedynie do osłony muszkieterów przed konnicą i strzelcami wroga.
Muszkieter XVIII wieczny- najlepszy strzelec w grze. Po maksymalnym zmodernizowaniu siły strzału w akademii jego jednorazowy atak zabiera 116-117 punktów życia. W zwarciu walczy trochę słabiej niż inni muszkieterowie XVIII stulecia w Europie. Jednak aby doszło do walki wręcz trzeba się do niego dostać, a to nie jest proste. Dodatkowym atutem jest jego dość szybki czas rekrutacji. Posiada także granaty, którymi podobnie jak grenadierzy może niszczyć wrogie budowle i fortyfikacje. Niestety nie ma dodatkowego pancerza, co powoduje ogromne straty w szeregach muszkieterów w kontakcie z artylerią wroga.
Grenadier- piechur wyposażony w karabin z bagnetem. Ma krótszy zasięg ognia od muszkietera, przez co jest od niego słabszy w otwartym polu. Jednak prawdziwą zaletą tego żołnierza jest możliwość obsypania przez niego budynku wroga granatami. Niestety jak większość piechoty XVIII wiecznej jest podatny na atak wielolufowych dział. Może tworzyć formację. Niestety w niektórych wersjach gry jest bug związany z brakiem możliwości oddania strzału przez grenadierów będących w formacji.
Rycerz- jeździec konny, stanowiący elitę kawalerii w XVII wieku. Ciężko opancerzony i mający dobry atak. Wgniata w ziemię większość jednostek sobie ówczesnych. Niestety w XVIII wieku po upowszechnieniu broni palnej rycerz stracił swą zabójczą skuteczność.
Dragon XVII wieczny- strzelec konny o bardzo dobrej skuteczności i zasięgu, niestety szybkostrzelność pozostawia wiele do życzenia, podobnie jak czas jego rekrutacji. Dragona tego typu nie najmuje się na żadne zasady, poza grami dla zabawy.
Kirasjer- elitarny kawalerzysta. Bez niego trudno sobie wyobrazić jakiekolwiek walki na pt z artylerią. Niesłychanie skuteczny w ataku, bardzo pewny w obronie. Zdecydowanie najlepsza jednostka konna XVIII wieku.
Huzar- jednostka lekkiej kawalerii o niezwyklej szybkości. Stanowi o sile armii zazwyczaj na zasady 20pt bez artylerii oraz ataszatu dyplomatycznego. Wspaniale nadaje się do niszczenia gospodarki wroga i atakowania pozostawionych bez osłony strzelców. Niestety brak ciężkich pancerzy czyni go podatnym na wrogą artylerię oraz pikinierów.
Dragon XVIII wieczny- łączący ze sobą wszystko co najlepsze w jednostce strzelającej: zasięg, siłę ognia oraz szybkostrzelność, te czynniki składają się na naprawdę zabójczą broń w rękach doświadczonego stratega. Niestety jak wszystkie jednostki strzelców konnych czas jego rekrutacji jest dość długi.
line

Logowanie

Kto przegląda

W tej chwili stronę przegląda 0 użytkowników i 7 gości.