Austria



Austria- w okresie XVII i XVIII wieku jedno z najpotężniejszych i największych państw w Europie. Przekłada się to na różnorodność i siłę armii w grze. Mimo podobieństwa do innych państw Europy Zachodniej pod względem budynków oraz części wojsk, są trochę inni. Na tą "inność" Austrii miały wpływ po części takie państwa jak Węgry, Prusy czy Turcja. Austriacy są najlepszymi budowniczymi w grze, gdyż stawiają najszybciej budowle. Nieźle sobie radzą również w gospodarczych sprawach. Gra tym państwem w "cossacks" jest przyjemnością, najczęściej ta nacja wybierana jest do gier na 10 minut pokoju. Są zaliczani do tak zwanych słabszych "power" nacji, ze względu na swoich piechurów 18 wiecznych, zwanych Pandurami. W 17 wieku jak większość krajów Europy Zachodniej Austriacy operują wojskami typowo zakutymi w stal.

Screeny:

Kliknij miniaturkę aby obejrzeć

Cossacks

Cossacks

Cossacks

Cossacks

Cossacks


Opis jednostek:

Pikinier- ciężkozbrojny żołnierz stanowiący trzon armii austriackiej. Świetny do obrony przed wrogą kawalerią. Odporny na ostrzał z działek wielolufowych, co czyni go doskonałą jednostką na prawie każde zasady. Może tworzyć formacje wojskowe: 15,36,72,120 oraz 196-osobowe.
Muszkieter XVII wieczny- austriacki piechur tego typu jest specyficzną jednostką. Od zwykłego muszkietera różni go nie tylko wygląd, lecz także siła ognia, która jest wyższa niż u przeciętnego Europejczyka, ale także wolniejszą szybkostrzelnością oraz czasem rekrutacji. Austriacy są dodatkowo zakuci w dodatkowe pancerze dające im ochronę przed artylerią i ogniem z dział wielolufowych.
Tarczownik- podobnie jak reszta 17-wiecznej piechoty austriackiej on także jest pokryty ciężkim pancerze chroniącym go dobrze przed artylerią. Jest zdecydowanie słabszy jednak od pikiniera pod względem siły, ale wytrzymalszy jeśli popatrzy przez pryzmat sił witalnych. Często tę jednostkę się rekrutuje na 10pt, gdyż jego czas najmu jest zdecydowanie szybszy niż pikiniera.
Oficer XVII oraz XVIII- wyższy rangą żołnierz, który dowodzi na polu bitwy prowadzoną przez siebie formacją wojskową. Potrzebuje regularnej zapłaty. Przy braku złota oddział jest rozwiązywany, ale oficer nadal może walczyć.
Dobosz XVII oraz XVIII wieczny- żołnierz, którego jedyne zadanie na polu bitwy to zagrzewanie do walki i utrzymywanie wysokiego morale w swojej formacji wojskowej.Ponadto ma największy zasięg widzenia i stosuje się go do odkrywania mapy na początku gry.
Ksiądz- kapłan leczący rannych na polu bitwy.
Pikinier XVIII wieczny- podstawowa jednostka piechoty osiemnastego wieku. Bardzo szybko się rekrutuje. Jego atak i obrona jest na niskim poziomie, a modernizacje bardzo drogie co powoduje, że pikinierzy są stosowani jedynie do osłony muszkieterów przed konnicą i strzelcami wroga.
Muszkieter XVIII wieczny- trzon piechoty XVIII wieku, doskonale strzela, ma duży zasięg oraz sporą siłę ognia. Dodatkowo może się bronić w przypadku gdy dojdzie do walki w zwarciu wykorzystując przy tym swój bagnet. Trudno sobie wyobrazić dłuższe gry bez tej jednostki. Dużym minusem jest brak pancerza.
Pandur- elitarny żołnierz piechoty armii austriackiej 18 wieku. Posiada karabin o sporej sile, zasięgu i szybkostrzelności. Ogromną wadą tej jednostki jest długi czas rekrutacji, przez co nikt jej praktycznie nie robi. Innymi wadami są brak bagnetu przy karabinie, więc przy uderzeniu konnicy są bezradni oraz brak pancerzy.
Grenadier- piechur wyposażony w karabin z bagnetem. Ma krótszy zasięg ognia od muszkietera, przez co jest od niego słabszy w otwartym polu. Jednak prawdziwą zaletą tego żołnierza jest możliwość obsypania przez niego budynku wroga granatami. Niestety jak większość piechoty XVIII wiecznej jest podatny na atak wielolufowych dział. Może tworzyć formację. Niestety w niektórych wersjach gry jest bug związany z brakiem możliwości oddania strzału przez grenadierów będących w formacji.
Rycerz- jeździec konny, stanowiący elitę kawalerii w XVII wieku. Ciężko opancerzony i mający dobry atak. Wgniata w ziemię większość jednostek sobie ówczesnych. Niestety w XVIII wieku po upowszechnieniu broni palnej rycerz stracił swą zabójczą skuteczność.
Chorwat(Croat)- żołnierz lekkiej jazdy austriackiej, która jest formowana jak sama nazwa wskazuje z Chorwatów. Charakteryzuje go wielka odwaga, brawura oraz szybkość. Tego typu konnych wykorzystuje się do napadów na wioski, słabe oddziały wojskowe oraz do przejmowania samotnych kopalń. Jest także świetnym zwiadowcą. Stosunkowo się szybko rekrutuje, lecz zdecydowanie przegrywa w walce bezpośredniej z pikinierami czy ciężką jazdą.
Dragon XVII wieczny- strzelec konny o bardzo dobrej skuteczności i zasięgu, niestety szybkostrzelność pozostawia wiele do życzenia, podobnie jak czas jego rekrutacji. Dragona tego typu nie najmuje się na żadne zasady, poza grami dla zabawy.
Kirasjer- elitarny kawalerzysta. Bez niego trudno sobie wyobrazić jakiekolwiek walki na pt z artylerią. Niesłychanie skuteczny w ataku, bardzo pewny w obronie. Zdecydowanie najlepsza jednostka konna XVIII wieku.
Huzar- jednostka lekkiej kawalerii o niezwyklej szybkości. Stanowi o sile armii zazwyczaj na zasady 20pt bez artylerii oraz ataszatu dyplomatycznego. Wspaniale nadaje się do niszczenia gospodarki wroga i atakowania pozostawionych bez osłony strzelców. Niestety brak ciężkich pancerzy czyni go podatnym na wrogą artylerię oraz pikinierów.
Dragon XVIII wieczny- łączący ze sobą wszystko co najlepsze w jednostce strzelającej: zasięg, siłę ognia oraz szybkostrzelność, te czynniki składają się na naprawdę zabójczą broń w rękach doświadczonego stratega. Niestety jak wszystkie jednostki strzelców konnych czas jego rekrutacji jest dość długi.
line

Logowanie

Kto przegląda

W tej chwili stronę przegląda 0 użytkowników i 3 gości.