Uzupełnienie do taktyk 1000 0pt & 5000 0pt

Uzupełnienie do powyższych taktyk na 0pt stanowią dwa mini poradniki dot:

  • Cześć I - Walki na 0 PT
  • Część 2 - Wydobycia drewna na 0 PT


    Część I - Walka na 0pt

    Walka jest najtrudniejszym elementem w grach na 0 pt (w sumie na innych rulach też :-)

    Zacznijmy od pikinierów. Przede wszystkim zawsze formujemy ich w oddziały, bez tego są praktycznie 2x słabsi i nie mają szans w starciu z wrogiem. Musimy też ulepszać ich atak i obronę w koszarach (koniecznie na IV poziom) i to jak najszybciej. Często się zdarza, że nie ulepszony oddział padnie praktycznie bez zadanych strat wrogu.

    Pikinierów zawsze powinniśmy posyłać do boju wraz z łucznikami i piechurami. Zwiększa to mocno siłę ataku naszych wojsk (zwłaszcza łucznicy). Czasami atakujemy oddzielnie pikinierami i żołnierzami z DC, co prowadzi do porażki.

    Kiedy już dochodzi do walki pikinierzy vs. pikinierzy, ważne jest w odpowiednim momencie naciśnięcie klawisza "s", bo to często decyduje o porażce lub zwycięstwie. Robimy to kiedy nasz oddział ściśnie się w zwartą "kupę", a w jego zasięgu są wrogie wojska. Nie klikamy, kiedy nasz oddział jest w normalnej formacji, bo wtedy część żołnierzy będzie walczyła, a reszta nie.

    Często zdarza się też, że oddział rozejdzie się na różne strony. Wtedy staramy się zebrać go w 1 miejsce, bo w kupie siła. :cool:

    Jeśli chodzi o piechurów i łuczników najczęściej posyłamy ich razem z pikinierami, ale też możemy próbować ominąć nimi wrogie wojska i dostać się do miasta, siejąc zło i pożogę.

    Często, zwłaszcza przy grze na rusha, robi się tzw. sznurki, tzn. tworzy się punkt zbiorowy z DC obok miasta wroga. Przy bliskich odległościach jest to bardzo przydatne, gdyż powoduje zdezorientowanie przeciwnika. Jeśli natomiast to wróg naśle na ciebie sznurek, najlepiej jest rozwalić go 5-10 siczami + kilkunastoma piechurami.

    Kolejna sprawa to rajdy. Rajdujemy siczami, najlepiej co najmniej 20-30. Wjeżdżając przeciwnikowi w miasto staramy się znaleźć jakiś słaby punkt, tzn. nieobstawiony budynek. Kiedy jakiś przejmiemy od razu go palimy, dlatego radzę uważać. Nie wdajemy się też w żadne walki, chyba, że chcemy zabić paru chłopów.

    Obrona przed siczami jest dość prosta. Robimy wtedy 15-20 siczy i gonimy nimi sicze wroga. Staramy się też bronić naszych chłopów, jak sobie nie radzimy, można dorzucić kilku pikinierów lub piechurów.

    Teraz przejdziemy do obrony. Podstawową rzeczą jest poustawianie doboszów dookoła naszego miasta, w przeciwnym razie nie ujrzymy nadciągających sił przeciwnika.

    W przypadku gdy wrogie oddziały próbują nas ominąć, staramy się wyczuć ich dalszą drogę i skrócić swoją, żeby nie dać się zajść od tyłu. Należy być bardzo uważnym i patrzeć czy przypadkiem przeciwnik nie próbuje nas wymanewrować.

    Jeśli w naszym kierunku idą grupki łuczników i piechurów, werbujemy 10-20 siczów (zależy od wielkości tej grupki) i atakujemy. Powinni sobie bez problemu poradzić. Możemy też wysłać po prostu swoich piechurów i łuczników.

    Co do walki na 0pt, to chyba najważniejsze (do zrobienia dragów) jest takie manewrowanie, żeby trzymać jak najdalej od wiochy swojego przeciwnika, trzeba po dobrych kątach prowadzić oddziały, żeby w odpowiednim momencie doszło do kolizji. Dlatego tak istotne jest odsłonięcie mapy.
    Nie należy też tracić w głupi sposób wojska. Dla przykładu, jeśli widzimy, że przeciwnik idzie piki plus mięso, a my mamy tylko piki, to lepiej się cofnąć, zebrać więcej woja i dopiero wtedy iść w bój.


    Część II - Wydobycie drewna na 1000-5000 0pt

    Przy grach na 1000 0 pt i 5000 0 pt no rules ważne jest dobre wydobycie drewna, które potem przyczynia się do szybszego upa na kamień i często decyduje o losach gry.

    Z drewnem jest sprawa prostsza niż z kamieniem. Wystarczy umiejętnie stawiać magazyny. Budujemy je nie przy lasach, ale w lasach. Jeśli się nie da, najpierw budujemy magazyn (badź inny tani budynek) przy lesie, co pozwala go zbudować w lesie (nie wiem, czemu tak jest, ale to działa).

    Ważne jest również odpowiednie rozmieszczenie chłopów. Często się zdarza, że grając na 0 pt, zapominamy o ekonomii i wszyscy chłopi wydobywają drewno w tym samym miejscu, co doprowadza do zapchania się złoża i zmniejszenia wydobycia.

    Dlatego lepiej jest budować dodatkowe magazyny i powinniśmy uważać, żeby przy jednym magazynie do drewna nie było więcej niż 20 chłopów. Polecam na początku gry jednym czy dwoma chłopami postawić kilka magazynów, dzięki czemu zaoszczędzimy na czasie, który jest bardzo ważny w grach na 0 pt.

    Warto więc dbać o dobre wydobycie drewna na 0 pt, bo dzięki temu możemy mieć upa minutę czy dwie wcześniej, co może przechylić szalę zwycięstwa na naszą korzyść.

  • line

    Logowanie

    Kto przegląda

    W tej chwili stronę przegląda 0 użytkowników i 0 gości.