Tricki i bugi

Kozackie tricki i bugi

Przedstawiam krotki artykul o mniejszych i wiekszych trickach w grze Cossacks.
Niektore z nich sa zakazane w ligach, a inne niezbyt cieplo przyjmowane przez niektorych graczy, nie mozna jednak zaprzeczyc, ze sa one integralna czescia gry i chcac nie chcac trzeba o nich chociazby wspomniec, a wiec do dziela.

1. Trick: Ukrainski chlop- prawdziwy kozak!

Oprocz tego, ze ukrainskie wiesniaki sa najsilnieszymi w grze, to jako jedyne chlopki w grze moga takze przejmowac wiesniakow i budynki innych nacji, zupelnie tak samo jak inne jednostki naszej armii.

O tutaj prosze. Atak krwiozerczych ukraincow.


Po chwili ukraincy ich zlapali i bylo po grze.

2. Trick: Mlyn-woda-pole.

Mlyny sa dosyc specyficznymi budynkami. Za pomoca zaledwie jednego klikniecia mozna zasiac pole, pole utrzymuje sie przy mlynie tak dlugo, az wiesniaki (peasants) go nie zetna. Kiedy trick z mlynami jest pozyteczny? A no wtedy kiedy przeciwnik do zbiornika wody znajdujacego sie na neutralnym terenie ma blizej niz ty, dzieki czemu bedzie mu latwiej wybudowac tam porty. Oczywiscie pola mozna zasiewac rowniez wtedy kiedy np. na zasadach lcn-owskich 30pt art nie chce sie nam walczyc o akweny, albo nie potrafimy na nich walczyc. Nazwijmy to wyrownywaniem szans.

Screeny:



3. Trick: Gorka-Hill, a dlaczego nie?

Wlasciwie to zaden trick, a zwykla logika. Tym ktorzy stoja na gorce, strzela sie latwiej i przyjemniej niz tym co stoja na dole. Po prostu tzw. hill-erzy maja lepszy zasieg, nie znam dokladnych liczb, wiec nie podam o ile procentowo wyglada przewaga w zasiegu miedzy gora, a dolem.

Kiedy tylko mozesz stawiaj jednostki strzelajace i artylerie na wzniesieniu. Juz wyjasnilem dlaczego.

Screeny:

Przed walka-

Po walce-

4. Trick: Akademia.

Kazdy nawet slabszy zawodnik grajac zasady z dluzszym peace time przed rozpoczeciem walki wykupi upgrade do kamienia 300% (tzw. UP, upgrade kamienia 100% nazywamy "taczka"). Jezeli widzisz, ze przeciwnik posiada przewage ekonomiczna, badz militarna, to dobrym pomyslem jest podstawienie mu nowej akademii pod nosem. Kiedy zauwazysz, ze rusza swoimi jednostkami w strone uniwersytetu naciskasz "taczke", jezeli przejmie akademie przed zakonczeniem zakupu upgrade'a 100%, to jego 300% zaliczy downgrade do wspomnianych 100%, wiec od tej pory to ty zaczniesz miec przewage ekonomiczna nad przeciwnikiem. Jednak trzeba uwazac, bo przeciwnik moze zalapac co masz na mysli, po czym zamarkuje atak i sie cofnie, a downgrade'a zaliczysz ty.

Screeny:

5. Trick: Lodki rybackie i ustawienie wojska.

Czesto grajac w Kozakow bez zasad (No rules) ciezko jest uchronic sie przed ostrzalami artyleryjskimi. Zadaja one straszne obrazenia naszej armii, jak i miasto. Zolnierzy jednak mozna uratowac! Wystarczy znalezc jakis akwen wodny, wybudowac port/stocznie, nastepnie wykupic co najmniej jedna lodke. Zaznaczyc ja na shift-cie, po czym przeciagnac kursor na wybrane jednostki, nacisnac myszka i puscic. Nasze wojsko tak sie rozejdzie, ze armaty nie beda w stanie wyrzadzic im wiekszych szkod, a my w tym czasie bedziemy mogli zajac sie rozbudowa ekonomii, badz jakims atakiem z flanki.

Screeny:

Wojsko rozstawione szeroko zwyklym sposobem-

Wosjko rozstawione za pomoca lodki-

6. Bug: budynki, przejmowanie.

Krotko i na temat. Jezeli przeciwnik obstawi jakas jednostka np. kopalnie przy pomocy przycisku "g", to jezeli chociaz jedna twoja jednostka znajdzie sie blizej budynku niz jego jednostka wtedy mimo obstawy budynek przechodzi w twoje rece.

7. Bug: Akademia i balon.

Balon nie wyleci kiedy przy uniwersytecie znajduje sie zbyt wiele budynkow, ktore zajmuja miejsce, z ktorego moglby wystartowac balon ekploracyjny.

To na tyle. Jezeli znacie jakies bugi/tricki to dajcie znac, ja o kilku tez nie napisalem...

PS. Nadal nie kumam dlaczego mlyny sa zniesione w lcnie, a uzywanie lodek nie. To ten sam poziom cwaniactwa, tylko w druga strone. Mlyny pozwalaly wyrownac szanse, a lodki daja przewage posiadaczowi akwenu.

line

Logowanie

Kto przegląda

W tej chwili stronę przegląda 0 użytkowników i 0 gości.