$$$ - Miliony

1. 18 chlopami budujemy podstawe naszego wspanialego panstwa, czyli pierwszy ratusz. O tak:

2. Nastepnie na 9-10 chlopow naciskamy shiftem i zaznaczaczamy budowe nastepnego ratusza (z boku 1 ratusza), natomiast reszta chlopow robimy to samo tylko, ze z drugiej strony pierwszego ratka. Gdy pierwszy ratusz sie "zrobi" to klikamy na budowe wiesniaka, a wszystkimi chlopami znowu sziftem zaznaczamy, by budowali kuznie. Kuznia musi byc ustawiona za ratuszami, wzgledem oponenta!

3. Pierwszym wykupionym wiesniakiem lecimy na jakies zadupie budujac (sziftem) mlyn, magazyn i 2x kosciol, tak jak to przedstawilem na ponizszym screenie.

4. Kiedy juz nasi dzielni chlopcy postawia kuznie, to my kazemy im isc do budowy koszar 17 wiecznych. W tym czasie robimy upa do szybkosci rekrutowania konnicy "podkowa".

5. Teraz kolejnymi 3 chlopami, ktorzy wyszli z ratuszy budujemy nastepne 3 ratusze. Po 1 do kazdego. Ratusze moga zostac postawione w "Linii" albo w "Prostokacie". Na screenie sprobowalem wybudowac je w linii, co nie do konca sie udalo :) W miedzyczasie powinny sie nam wybudowac koszary, wiec kazemy podwladnym budowac akademie.

6. Nastepna seria chlopow wynajetych w ratkach budujemy 5 stajn i 3 koszary 17 wieczne. Po 1 do kazdego z tych budynkow! Zarowno K i S powinny zostaw wybudowane za ratuszami (badz nieco z boku) wzgledem polozenia przeciwnika.

7. Gdy wybudujemy akademie, natychmiast wlaczamy upa -17% do budowy budynkow, a chlopami wczesniej stawiajacych uniwerek budujemy albo koszary 18w albo dc i sziftem koszary 18 wieczne.

8. Nastepnie przed ratuszami budujemy 5 koszar 18 w (bo 1 robimy chlopami z dc- razem 6 koszar).

9. W miedzyczasie robimy 2-4 chlopami 4 koscioly i 2 akademie. Po wybudowaniu 18w barakow mozna przejsc do budowania portow.

2 podstawowe ustawienia wojska na $$$ def Dania, Bawaria.

1. 1 flankowy kamp.

W pierwszej linii ustawiamy muszkiety (moga byc w oddzialach), oficerow i ew. chlopki, pomiedzy nimi wsadzamy ksiezy, a w drugiej linii powinny stac dragi i dragony. Oficerowie powinni utrzymywac pozycje (hold position).

2. 2 flanki.

W 1 flance ustawiamy w 1 linii oficerow (hold position), muszki i ksiezy. Na 2 flance chlopki wystawione nieco przed dragami i konnica (hold position) rowno z dragami, albo nieco za.

Nie uwzglednilem pikow, a to dlatego, ze raczej podczas pt sie ich za wiele nie robi... i operowanie kilkoma flankami + pikami to juz wyzsza szkola jazdy. A ja opisalem tylko podstawy, byscie mieli chociaz mgliste pojecie o tych zasadach.

Inne wazne:

  • Wazne! $$$ def zawsze gra sie na slow modzie!
  • Score ustawiamy zazwyczaj 45, mozna tez 30.
  • Jezeli chcemy wybudowac porty, to wymieniamy bez podbicia 200k kamienia na drewno.
  • Nie probujemy atakowac od razu nawet majac przewage. Trzeba oblukac najslabsze punkty formacji przeciwnika, na przyklad jak latwo odciac dostawy wojska z koszar itd.
  • Mozna rajdowac, lecz przejmowanie jest off!
  • Przed wybudowaniem koszar 18w co kilka sekund klikamy "p", by sprawdzic czy mamy wolnych chlopow, jezeli tak to od razu kazemy im isc budowac! Kazdy chlopek sie liczy!
  • Przed wybudowaniem koszar 18w robimy upa na rekrutacje muszkow po promocyjnej cenie :) To ten w akademii pomiedzy 2 upami do szybkostrzelnosci.
  • line

    Logowanie

    Kto przegląda

    W tej chwili stronę przegląda 0 użytkowników i 0 gości.