5000 0 pt

5000 0pt: Taktyka na "siekierę by Amon", czyli up do wydobycia drewna.


Domyślnie zaczynamy rozgrywkę na 5000 0pt z 18 chłopami. Na początku gry rozdzielamy ich następująco: 1. Trzynastoma (13) chłopami budujemy tzw. TH (ratusz). 2. Pięcioma chłopami budujemy młyn, a punkt zbiórki chłopów z TH ustawiamy na pobliskim drewnie. (Można sobie oznaczyć chłopów numerami 0-9. Przykładowo, zaznaczamy trzynastu z nich i wciskamy klawisz CTRL+na przykład 2, w ten sposób pod liczbą 2 na klawiaturze, będziemy mieli umieszczone tych trzynastu chłopów bez potrzeby ich dalszego zaznaczania. To samo można zrobić z dalszymi 5 chłopami przypisując im np. klawisz 3 poprzez wciśnięcie kombinacji CTRL+3).
3. Trzynastoma chłopami, którzy zbudowali th stawiamy magazyn tak, by był jak najbliżej pozostałych budynków. (W TH zaznaczamy nieskończoną produkcję chłopów).
4. Wszystkimi 18 chłopami, którzy poprzednio budowali TH oraz młyn, budujemy market.
5. Palimy niepotrzebny magazyn, który posłużył nam tylko do zbudowania marketu. 6. Robimy up'a w młynie dla większej ilości otrzymywanego jedzenia.
7. Z wciśniętym przyciskiem Shift stawiamy kuźnie, 8. ...a także drugi TH (można umieścić go pod złożem kamienia lub drewna, co ułatwi nam wydobycie tych surowców niezbędnych w dalszej rozgrywce). (Po wybudowaniu drugiego TH, również zaznaczamy nieskończoną produkcję chłopów, a punkt zbiórki, jak poprzednio, ustawiamy na złożach drewna). W dopiero co wybudowanym markecie wymieniamy następująco surowce: -5000 coal (węgiel)-> Food (jedzenie) -2000 iron (żelazo)-> Stone (kamień) -1000 iron (żelazo)-> Wood (drewno) (Market można oznaczyć na dowolonym numerze, jak uprzednio chłopów np na jedynce-CTRL+1, ponieważ znacząco ułatwia to dalsze sterowanie). W TH
9. Wcześniej oznaczonymi na klawiszu trzy pięcioma chłopami, budujemy barak* 10. Trzynastoma chłopami, których oznaczyliśmy na dwójce, budujemy drugi barak* *-ważne by baraki znajdowały się na obrzeżach miasta, w ten sposób zmniejszymy ryzyko przypuszczalnych rajdów. (W obu barakach szkolimy w nieskończoność pikinierów, wysyłamy też po jednym pikinierze w celu odkrycia lokacji wroga).
11. Pięcioma chłopami, którzy budują pierwszy barak, a których mamy oznaczone numerem trzy, budujemy z Shiftem kopalnie złota.
12. Dla poprawienia wydobycia stawiamy magazyny przy drewnie, podobnie jak wyżej.
13. Chłopami zajmującymi się budową 2 baraku (mamy ich pod nr. 2), budujemy z Shiftem akademię.
W akademi robimy potocznię nazywaną "siekierę", czyli ulepszenie do wydobycia drewna. Trzynastu bezczynnym chłopom, którzy wybudowali akademię rozkazujemy, by wydobywali drewno.
14. Pięcioma chłopami, którzy zajmują się wydobyciem drewna budujemy drugą kopalnię złota
15. Nie zapominamy również obstawić budynków i kopalń pikinierami (1-2) używając do tego klawisza "G" i klikając prawym przyciskiem myszy na obiekt, który jest narażony na rajd ze strony przeciwnika.
16. W barakach szkolimy ośmiu doboszy oraz oficera. Siedmiu z wyszkolonych doboszy wysyłamy w teren, by go odkryć. Oficerem i pozostałym doboszem tworzymy oddział 36 pikinierów.
17. Pięcioma chłopami stawiamy kopalnie żelaza.
18. Chłopami z drewna stawiamy ataszat wojskowy (potocznie zwany DC). Gdy go wybudujemy, szkolimy w nim piechurów i łuczników.
19. Chłopów, którzy zajmowali się budową DC wysyłamy do pola, by "wydobywali" jedzenie. 20. Pięcioma chłopami z drewna stawiamy drugą kopalnie żelaza.
21. Dziesięcioma chłopami stawiamy z Shiftem dwie kopalnie węgla. Należy też postawić trzecią kopalnie złota. Stworzoną formacją oraz wyszkolonymi piechurami oraz łucznikami z DC, atakujemy pozycje wroga.
22. W obu barakach szkolimy pikinierów. (Robimy obydwa ulepszenia)
Powinniśmy ich szkolić do momentu osiągnięcia powyższego stanu. Pamiętamy także o sukcesywnych atakach na przeciwnika, tworząc formację i wysyłając je razem z wojskiem z DC na wrogie pozycję. Staramy się zniszczyć wrogie wojska, a także jeśli mamy taką możliwość, spalić jego kopalnie oraz inne budynki wykorzystując łuczników.
23. W trakckie dalszej gry, otrzymywane drewno zamieniamy sukcesywnie w markecie na węgiel, który będzie nam potrzebny do osiągnięcia 300 procentowego ulepszenia na kamień.
24. Gdy uzbieramy 12500 węgla, 1500 złota, oraz ok 5000 jedzenia, robimy up'a (ulepszenie) 300% na kamień (tak jak wyżej). Chłopom, którzy dotychczas wydobywali drewno, rozkazujemy wydobywać kamień. Staramy się także powiększyć wydobycie stawiając kolejne magazyny POD* innymi złożami kamienia. Punkty zbiórki z dwóch TH ustawiamy na złoża kamienia. *-zwiększa to potencjalne wydobycie.
25. Po up'ie na kamień, mając ok 7000 jednostek drewna i kamienia stawiamy trzeci TH, pod wolnym złożem kamienia, ustawiając na nim punkt zbiórki.
26. Po wydobyciu ponad 100000 jednostek kamienia, wymieniamy go w markecie poprzedzając wymianę podbiciem np.: Wymieniamy: Dwukrotnie po 1000 złota na kamień, a następnie cały kamień jakim dysponujemy na złoto. W ten sposób otrzymujemy więcej złota niż otrzymalibyśmy po zwykłej wymianie. Następnie w DC nabijamy z Shiftem dragony za całe złoto, jakim dysponujemy. Po wyszkoleniu 50-100 dragonów ruszamy w stronę przeciwnika z wcześniej utworzoną formają i tym wosjkiem, jakim dysponujemy w bazie, co posłuży nam jako osłona. Pamiętamy, aby po tej czynności ustawić punkty zbiórki z baraków i DC na pozycję wroga. Dalsze kroki jakie podejmujemy to walka z przeciwnikiem. Dragony są środkiem, który zapewni nam ostateczne zwycięstwo (lub też przegraną, jeśli przeciwnik dysponują ich większą ilością albo też jest poprostu bardziej doświadczony w bojach aniżeli my) nad wrogiem stąd też większość gier kończy się właśnie na tym etapie.
line

Logowanie

Kto przegląda

W tej chwili stronę przegląda 0 użytkowników i 0 gości.