1000 20pt no dc no mkt

Create by [GeV]^alk0mat

Zasady 1k 20pt no market odróżniają się tym od innych zasad, iż brak korzystania z marketu zmusza nas do większej pracy przy ekonomii, co urozmaica grę i nie naraża nas na „zbicia” w markecie które są obecnie bardzo powszechne i denerwujące. Podstawową zaletą jest to iż można obrać wiele kierunków rozwoju państwa, w zależności którym aktualnie gramy. Jedyną regułą jest to iż budujemy market jedynie do przejścia z 17 do 18 wieku po czym kasujemy ten market aby nie było niedomówień odnośnie jego używania ponieważ nie można.

Teraz kilka słów o taktyce ekonomii.

Jak w każdych zasadach z początku budujemy 13 chłopami 1TH i 5 chłopami młyn, w Momocie kiedy młyn się wybuduje od razu ulepszamy w młynie (+140% do zbierania żywności) i dajemy 10 chłopów do drewna, 8 do kamienia, z TH nie produkujemy chłopów. w momencie jak pole dojrzeje dajemy chłopów na pole ok. 12 a reszta wydobywa kamień i drewno tak aby starczyło na 2gi TH. Stawiamy 2gi TH i zaczynamy wypuszczać chłopów na drewno (ok.5-6 na kamienu niech stuka), następnie budujemy kuźnie, 1 barak i biblioteke, zasiedlamy wszystkie złota najpierw a pozniej po kolei żelazo i węgiel, w międzyczasie robimy upy w bibliotece do forda +20% oraz „trawkę” tak aby pole nigdy nie znikało, dodajemy jeszcze chłopów na pole aby uzbierać 5500 jedzenia na UP +100% do wydobycia drewna, dopiero po tym upie zaczynamy produkować pikinierów, dosyłamy do ok. 12-15 chłopów na kamień i upujemy w bibliotece +100% wydobycia kamienia – „taczka” . Po drodze stawiamy 3ci TH oraz 2gi barak i produkujemy piki , dodatkowe 4ry młyny najlepiej wokół już istniejącego pola, upujemy dodatkowo na 2gi lvl wszystkie kopalnie złota i budujemy 4ty TH z którego najlepiej wypuszczać chłopów na pole jeżeli chcemy osiągnąć 18 wiek, oraz dajemy większość chłopów z drewna na pole. Bierzemy z 12 chłopa i budujemy 4 kościoły , 1 stajnie i 1 art.deport.
W zależności od taktyki budowania armii jeżeli nie mamy szybkiego planu aby przejść w 18 wiek upujemy resztę kopalni żelaza i węgla oraz dodatkowo 3 stajnie, jeżeli chcemy szybko osiągnąć 18 wiek, upujemy kopalnie żelaza i węgla dopiero po przejściu do 18 wieku i stajnie też dopiero po przejściu do 18 wieku. Jeszcze dodam że jeśli przechodzisz do 18 wieku najlepiej jak najszybciej zrobić 18-wieczny up w młynie +120% aby mieć food do upowania kopalni na wyższy poziom ( głownie złoto na 3 i 4 lvl przy nie lagowej grze 2kopalnie złota do 20min powinny byc ), oraz do upowania armii.

Kilka słów o taktyce budowania armii.

Chyba podstawową sprawą jest to iż robimy piki z 17w, strzelcy się nie opłacają bo nie będziemy mieli wystarczająco „mięsa” aby ich uchronić. W zależności od kraju podaje przykłady co i kiedy budować:



Państwa zachodnie no Power ale wyróżnione:

Austria – od momentu gdy mamy siekierkę robimy „Roundshier-ów” czyli tych małych z tarczą i robimy 1 stajnie, nic w niej nie robić do momentu przejścia w wiek, po osiągnięciu wieku w ok. 12 – max14min robimy z 4 stajni Dragony 18wieczne, mięsa wystarczy do ich obrony przed pikami oraz ewentualną husaria. Można robić husarie 18 wieczną ale ja nie polecam, zbyt drogie upy a padają jak muchy gdy przeciwnik ma choć z 30 oficerów.

Hangary – w tym państwie pomijając piki, osobiście nie polecam spieszenia się do 18 wieku, kiedy nas stac, stawiamy stajnie, 4 – 5 i robimy z nich kuruc-y, w grze 1v1 bez lagu można ich nawet mieć 600-800, oczywiście podstawą jest up w kuźni na szybsze wychodzenie koni.

Switzerland – podobnie jak w przypadku Austrii robimy te mniejsze piki z szabelką oraz idziemy w dragony 18wieczne

Reszta państw zachodnich, jeśli gramy z przeciwnikiem „same nation” (takie same państwa), polecam jednak iść w husarię z 18 wieku.

Państwa Power na te rules:

Poland – naszym państwem jedyną taktyką jest taktyka na masę! oczywiście piki z baraków a ze stajni których powinno być 5 robimy oczywiście „Light rider-ów” , nie wspominam o ich ulepszaniu bo to oczywista sprawa.

Ukraina – w odróżnieniu od reszty państw, tu powinniśmy mieć z-upowane na pewno przynajmniej po 1 kopalnie żelaza i węgla na 4 lvl(najlepiej po 2 a i tak może nie starczyć) ponieważ walka tym państwem opiera się głównie na strzelaniu, 2 stajnie to też podstawa, 3cia jest zbyt kosztownym wydatkiem, lepiej zupowa kopalnie tak aby serduki miały czym strzelać. Dodam iż trzeba dać więcej ludzi na kamień + up 100% do kamienia, ponieważ baraki wymagają do wybudowania tyle samo drewna jak i kamienia.

Denmark/Bawaria – tu proponował bym postawić 2x 18 wieczne baraki, powinny być wybudowane do ok. 12 – 14 minuty i postawić na muszkieterów tych państw, co prawda nie uda nam się ulepszyć ich strzelania ale i tak mają niezły atak, stajnie trochę nie opłacalne, można postawić dwie o ile będzie nas stać i produkować husarię.

Prussia – grając tym państwem postawiłem na stajnie i husarię z 18 wieku, co było dobrym posunięciem, bo miałem mnóstwo husarii i zalałem przeciwnika nimi, albo postawimy 4 stajnie i 1 barak z 18 wieku i będziemy robić muszkieterów których za dużo nie wyjdzie ale jednak jakaś siła strzału, albo 5 stajni bez baraku, jedna i druga opcja jest dobra.

Turcja – jedyne państwo w którym stawiamy na kamień, konieczny jest up na kamień +300% oraz up na drewno +100% powinniśmy ulepszyć wszystkie kopalnie na 2lvl , przy szybkiej grze postawimy 3 stajnie z których robimy oczywiście Tatarów i 3-4 baraki 17 wieczne z których robimy Janczarów. Jest to chyba najbardziej POWER państwo na te zasady, ponieważ mamy mamy mnóstwo tatarów i sporo janczarów którzy powinni mieć ulepszone maxymalnie strzelanie w bibliotece, ponieważ żadne budynki nie wymagają złota do ich wybudowania.

GL & HF

line

Logowanie

Kto przegląda

W tej chwili stronę przegląda 0 użytkowników i 0 gości.