1000 0pt

Na początku 13 chłopami stawiamy ratusz (możliwie jak najbliżej drewna i kamienia), a 5 młyn (lepiej nie budować za blisko, bo potem będą problemy z żarciem).

13 chłopami od ratusza budujemy magazyn gdzieś w lesie, a 5 od młyna magazyn przy kamieniu.

Wydobywamy surowce i kiedy uzbieramy 450 drewna stawiamy market, kiedy się zbuduje, 5 chłopami robimy kopalnie złota, a 5 kuźnie i koszary. W międzyczasie wymieniamy:
1000 węgla -> jedzenie
500 złota -> jedzenie
Ważna jest szybka wymiana, bo kiedy będziemy 1. w markecie da nam to pewną przewagę.

Teraz budujemy jeszcze jedną kopalnie złota i kopalnie żelaza. W koszarach robimy pikinierów, którymi obstawiamy miasto - do kopalni po 2, a do innych budynków po 1. Obstawiamy klikając najpierw "G" (jak mamy zaznaczonego pikiniera), a potem klikając na budynku. W tym momencie polecam poszukać wroga (jeżeli jeszcze tego nie zrobiliśmy). Robimy to w ten sposób, że klikamy myszką "na pałę" w miejscach, gdzie może być wróg. Jeśli go nie znajdziemy, wysyłamy po 1 pikinierze w te miejsca.

Kiedy się obstawimy, stawiamy akademię (uniwersytet), ok. 8-10 chłopkami. Tam robimy tzw. "siekierę" (+100% do wydobycia drewna). Powinniśmy teraz zbudować 3 kopalnie złota i 2 kopalnie węgla. Po zbudowaniu akademii, szkolimy 4-5 doboszy i rozsyłamy ich dookoła swojej bazy, aby odkryć więcej terenu. Jeśli dobosze zginą, tworzymy następnych.

Następnie zbieramy 2100 drewna i kamienia do zbudowania 2 ratusza, z którego chłopków wysyłamy do lasu. Najlepiej, żeby przy 1 magazynie do drewna nie było więcej niż 20 wieśniaków. Teraz gromadzimy dodatkowe surowce i budujemy DC. Robimy tam piechurów i łuczników. Chłopów (ok. 20), którzy stawiali diplo (inna nazwa DC), dajemy na pole, żeby zbierali jedzenie. Oczywiście robimy ulepszenie w młynie (+140% do zbierania żywności), możemy też ulepszyć pola w akademii. W późniejszych fazach gry, jeśli mamy częste głody, można dosłać jeszcze 10-15 chłopów.

W tym momencie możemy zaatakować wroga, w tym celu tworzymy oddział 36 pikinierów (robimy oficera i dobosza) i razem z wojskiem z DC wysyłamy do ataku. Nie ma sensu wysyłać samych pikinierów, gdyż to najprawdopodobniej skończy się stratą naszego oddziału z małymi stratami u wroga. Pikinierów ulepszamy też w koszarach, aż do IV poziomu.

Teraz budujemy 4 kopalnie złota, gdzieś w przeciwnym rogu, a obok stawiamy katedrę, z której księżmi obstawiamy się.

Dalej atakujemy wroga, ale nie robimy oddziałów po 15 pikinierów, co najmniej 36. Można ewentualnie wysłać samych piechurów i łuczników lub zrajdować przeciwnika 20-30 siczami.

Kupujemy złota za drewno i budujemy 2 koszary oraz 2 kopalnie żelaza. Oczywiście szkolimy pikinierów. Jeśli brakuje nam populacji, stawiamy domki, najlepiej z przodu miasta, gdyż wtedy trudno je przejąć, a w razie czego można je spalić, powodując spore straty w szeregach wroga.

Następnie kupujemy 12500 węgla za drewno (podbijamy) i ewentualnie inne surowce. Robimy w akademii ulepszenie +300% do wydobycia kamienia (popularny "up"). Teraz burzymy wszystkie magazyny stojące blisko drewna i budujemy je przy źródłach kamienia. Wszystkimi chłopami wydobywamy teraz go (oprócz tych pracujących przy młynie).

Zbieramy około 100-150k kamienia i po podbiciu kupujemy złota. Zamawiamy 10 siczów i potem tyle dragonów, na ilu nas stać. Później kupujemy prochu (Dla np. 200 dragonów powinno to być ok. 50k węgla i żelaza) i atakujemy wszystkim co mamy. Pamiętamy, żeby dragony miał czym strzelać i miały osłonę, bo w przeciwnym razie czeka nas porażka (jeśli przeciwnik również ma dragony).

Jeśli walka dragonów nie przyniesie rozstrzygnięcia, przechodzimy w wiek, budujemy koszary 18 wieku, stajnie, robimy armaty, mury itd.

To jeśli chodzi o rozbudowę i ekonomię, walki trzeba się nauczyć samemu w bojach.

Ta taktyką jest przy położeniu w rogach mapy, w innych przypadkach zamiast robić na początku 2 ratusze i siekierkę, budujemy DC.

line

Logowanie

Kto przegląda

W tej chwili stronę przegląda 0 użytkowników i 0 gości.